A lédús szilva kedvező hatásai

A lédús szilva kedvező hatásai

A szilva egy rendkívül értékes gyümölcs. Használjuk ki a szezonját és fogyasszunk belőle minél többet, hogy egészségesebbek, energikusabbak legyünk.

A zamatos, lédús szilvában, jelentős mennyiségben találhatók antioxidáns vegyületek. Ezek segítenek a szabadgyökök elleni harcban, fontos szerepet játszanak az öregedés folyamatának lassításában és a rákos betegségek megelőzésében.

A szilva közismert ellenszere a székrekedésnek. Nem oldható- és oldható rostok egyaránt találhatók benne, melyek lazítják a székletet, ezzel megkönnyítve a székletürítést, valamint csökkentik a koleszterinszintet. Szorbit tartalma miatt is kedvező. A szorbit egy természetes cukor, mely a bélben vizet köt meg, szintén segít megelőzni a székrekedés okozta panaszokat. A szorbit az aszalt szilvában is megtalálható, sőt, ha néhány szem aszalt szilvát megfőzünk, a levéből még több ilyen anyag nyerhető ki. Ha lefekvés előtt ezt a levet megisszuk, reggelre eredményt is hoz.

A szilva gazdag káliumban, segít a magas vérnyomás megelőzésében, csökkenti a vesekő- és a stroke kockázatát.

Vastartalmának köszönhetően serkenti a vérképzést, kiváló vérszegénység, fáradékonyság esetén.

Értékes forrása az A vitaminnak, mely a szem és a bőr egészségében játszik szerepet.

A szilvának, főként aszalt formában magas a bór tartalma. Ez segít megelőzni a csontritkulást.

Ez az ízletes gyümölcs nagyon sokféleképpen felhasználható. Fogyaszthatjuk nyersen, harapva vagy salátába vagdosva, illetve préselt formában ivóléként. Főzhetünk belőle gyümölcslevest, készíthetünk szilvából lekvárt, befőttet, szörpöt. Gazdagíthatjuk vele a különféle piskóta és pite tésztákat, de az igazi finomság a szilvás rétes vagy a szilvás gombóc fahéjjal.