Alma – Az egészség zamata

Alma – Az egészség zamata

Az egyik legismertebb és legtöbbet fogyasztott gyümölcsünk az alma. A rózsafélék családjába tartozik, több száz fajtája van. Azon túl, hogy igazán finom, telis-tele van egészséges anyagokkal.

 

  • Az alma C-vitamin tartalma kisebb, mint a citrusféléké, de magas az ásványi anyag tartalma, sok kalcium, kálium, cink, fluor, jód, szelén található benne, melyek erősítik az immunrendszert, a szívet és a csontokat.
  • Vízoldékony rostja, a pektin, rendezi a székletet és csökkenti a koleszterinszintet. A reszelt alma enyhíti a hasmenést, de kiváló a nyers alma fogyasztása a székrekedés kiküszöbölésére is.
  • Magas az antioxidáns tartalma, segít megelőzni a rákos folyamatokat és fontos szerepe van az asztma kialakulásának megelőzésben, vagy a már kialakult betegség tüneteinek csökkentésében. Az antioxidánsok főként az alma héjában vannak jelen, ezért célszerű a zamatos gyümölcsöt héjastul fogyasztani. Ha naponta megeszünk 2-3 almát, vagy megiszunk egy nagy pohár, 100%-os almalevet, sokat teszünk az egészségünkért.
  • Az almát többféleképpen is feldolgozhatjuk, mivel a feldolgozás során is megtartja hatóanyagai nagy részét. A szárított almahéjból készíthetünk teát, mely segít a bélbántalmak enyhítésében. Felkockázva a friss almát hozzákeverhetjük müzlihez, gabonapehelyhez, joghurthoz. Sütve és főzve is segíti a bélműködést.
  • Salátákhoz önthetünk almaecetet, kiváló a fogyókúrázók számára, hiszen zsírégető hatású.
  • Magas foszfortartalma jótékony hatást gyakorol az idegrendszerre.

Mézes sült alma

  • 4 db alma
  • 12 dkg apróra vágott dió
  • 1 citrom leve
  • fahéj
  • méz

Az almákat megpucoljuk és a magházát kivájjuk úgy, hogy az alja ne lyukadjon ki. A citrom levével bekenjük az almákat, hogy ne barnuljanak meg. Egy tálkában keverjük össze a diót, 1 teáskanálnyi fahéjat és 2-3 evőkanál mézet, majd töltsük bele az almák belsejébe. Egy sütőpapírral bélelt tepsibe tegyük bele a töltött almákat és süssük 10-15 percig, 180 fokra előmelegített sütőben.