Emésztési zavarok természetes gyógymódjai

Emésztési zavarok természetes gyógymódjai

Az „emésztési zavar” kifejezés, az étkezés után jelentkező tünetek széles skáláját foglalja magába. Ilyenek például: a teltségérzet, hasfájás, böfögés, puffadás, gyomorégés. Mit tehetünk, hogy ezek a panaszok ne alakuljanak ki, vagy ha már kialakultak, mivel csökkenthetjük a kellemetlen érzéseket?

A különféle családi ünnepeken, munkahelyi vacsorákon finomabbnál-finomabb ételek hívogatják az érzékeinket. Nehéz nekik ellenállni, de nem is kell. A lényeg a mérték. Ha mégis túlettük magunkat, néhány jól bevált tipp segíthet a hasi diszkomfort érzés csökkentésében.

Az emésztési zavarok leggyakoribb okai

  • Túl gyors evés, rövid idő alatt nem tud elegendő mennyiségű emésztőnedv termelődni.
  • Elégtelen rágás, ami miatt az étel nagyobb darabokban marad, és nem keveredik el a nyálban lévő emésztőenzimmel.
  • Túlevés; a túlterhelt gyomor lassabban ürül és gyakoribb a sav visszaáramlása a szájüregbe.
  • Zsíros étel után gyümölcs fogyasztása. A zsírok lassítják a táplálék áthaladását a bélrendszerben, a gyümölcs tovább marad a bélben, és erjedni kezd
  • Szénsavas italok fogyasztása fokozza a felfúvódást.

Hogy előzhetjük meg az emésztési problémákat?

  • Első szabály, hogy ne együnk túl sokat.
  • Étkezés előtt kortyoljunk kamilla, borsmenta vagy gyermekláncfű teát.
  • Gyümölcsöt inkább az étkezés elején fogyasszunk.
  • Tartózkodjunk a túl zsíros ételektől.
  • Étkezzünk lassan, mert gyors evéskor túl sok levegő kerül a gyomorba és puffadást, böfögést okoz.

Reflexológia az emésztési panaszok ellen

Kézreflexológia

Nyomkodd jobb kezed hüvelykujjával bal tenyerednek középső részét.

Talpreflexológia

Bal lábfejed fogd meg a jobb kezeddel, majd bal kezed hüvelykujjával nyomkodd végig a talp középső részét.