Itt a cseresznye szezon – Használd ki a csodás, piros gyümölcs előnyeit!

Itt a cseresznye szezon – Használd ki a csodás, piros gyümölcs előnyeit!

A lédús, édes cseresznye többféle fitovegyületet tartalmaz, melyek mindegyike véd a szív- és érrendszeri megbetegedések ellen.

A cseresznye C-vitamin tartalma hozzájárul az immunrendszer megfelelő működéséhez, valamint az erek épségének megőrzéséhez. Akkor jutunk a legtöbb C-vitaminhoz, ha ezt az ízletes csemegét nyersen fogyasztjuk, mivel főzés során a C-vitamin egy része elbomlik.

Ha a sült húsokhoz néhány szem cseresznyét fogyasztunk, az csökkenti a húsban képződő veszélyes, rákkeltő anyagok hatását.

A cseresznye cianidint is tartalmaz, mely gyulladáscsökkentő hatású, így ez a vegyület enyhítheti a duzzadást és a fájdalmat, például köszvény esetén.

A piros gyümölcsöknek, így a cseresznyének is, jelentős a kálium tartalma, mely segít a szervezet sav-bázis egyensúlyának fenntartásában, a sejtek energiaellátásában. Antioxidáns hatása lassítja az öregedési folyamatokat, és segít megelőzni a rákos megbetegedéseket, mivel semlegesíti a szabad gyököket.

Saláta cseresznyével és sajttal

  • 2 marék magozott cseresznye
  • 5 dkg brie sajt
  • fejes saláta
  • balzsamecet

A salátát alaposan megmosom és lecsurgatom, majd apró darabokra tépkedem. Hozzáadom a 2 marék friss, magozott cseresznyét. Feldarabolom a sajtot és a salátához adom, majd megízesítem néhány csepp balzsamecettel. Kiváló nyári étek grillezések alkalmával a húsokhoz.