Sokat ülsz a számítógép előtt? – Ezekre figyelj!

Sokat ülsz a számítógép előtt? – Ezekre figyelj!

Egyre több időt töltünk a számítógép előtt, egyre ritkább az olyan munkahely, ahol nincs számítógép és a gyerekek körében is népszerűek az online játékok és a közösségi oldalak. Napi 5-6 óra számítógépes munkavégzés után romlik a koncentrációs készségünk, fárad a szemünk és csökken az energiaszintünk.

Mikre figyeljünk, ha monitorhoz köt a munkánk?

  • Nem mindegy milyen széken ülünk. A rossz tartás megterheli a hátgerincünket, a kényelmetlen ülés rontja a vérkeringést. A szék támlája kövesse a hát mozgását, ülőfelülete ne legyen túl puha. Ülő helyzetben talpaink érintsék a talajt. A munka során többször álljunk fel és végezzünk néhány nyújtó gyakorlatot.
  • A monitor szemmagasságba legyen elhelyezve, arcunktól körülbelül 60 cm távolságra. A szemmagasságnál magasabbra helyezett képernyő nézésekor kevesebbet pislogunk, szemünk kiszárad és fárad. Néha iktassunk be szüneteket, ekkor végezzünk szemtornát. Előbb fókuszáljunk egy távolabbi tárgyra, majd egy közelebbire. Ezt ismételjük meg többször. Dörzsöljük át csukott szemeinket néhányszor, körkörös mozdulatokkal. Olyan méretű betűtípust válasszunk, amit megerőltetés nélkül is jól látunk. A képernyő fényerőssége ne legyen nagyobb, mint a minket körülvevő természetes fény erőssége.
  • Könnyen elzsibbadhatnak a karjaink, ha az asztal élén támaszkodunk az alkarunkkal. Az egér használatakor és gépeléskor a teljes alkarunk legyen alátámasztva.