Szorongás gyötör és rosszul alszol? – Egyél banánt!

Szorongás gyötör és rosszul alszol? – Egyél banánt!

A banán nem csak tápláló, hanem nagyon egészséges is. Számtalan betegségtől véd, és kedvező hatással van az egész szervezetünkre. Nagy előnye, hogy az év bármely szakában hozzájuthatunk.

 

Mi található a banánban?

  • Kálium: segít a magas vérnyomás csökkentésében és a stroke megelőzésében. Egy banánban átlagosan annyi kálium található, ami a napi szükséglet 16%-át fedezi.
  • Triptofán: egy aminosav, mely serkenti a szerotonin nevű idegi ingerületátvivő anyag termelését, nyugtató hatású, csökkenti a szorongást és segít az álmatlanság leküzdésében. A triptofán felszívódását a szénhidrátban gazdag élelmiszerek segítik, a banán fogyasztása előtt vagy után együnk például rizst, tésztát.
  • B6-vitamin: segít a menstruációs tünetegyüttessel járó kedélyhullámzást csökkenteni, és javítja az izmok és idegek közötti kommunikációt. Egy banán elfogyasztásával körülbelül 0,7 mg B6-vitamint juttatunk a szervezetünkbe, ami a napi szükséglet 35%-a.
  • Pektin: egy élelmi rost, ami javítja az emésztést és enyhíti a székrekedést, ugyanakkor hasmenés esetén is fogyasztható, mert csökkenti a problémát.
  • Fructooligoszacharidok: olyan cukormolekulák, amelyek elősegítik a hasznos bélbaktériumok szaporodását és gátolják a káros baktériumok burjánzását.
  • Karotinoid: antioxidáns, amely védelmet nyújt a fertőzésekkel szemben.

A banán antacid- hatású, védi a gyomornyálkahártyát a gyomorsavval szemben, csökkenti a gyomorfekély kialakulását. Rendkívül kalóriadús, kiváló táplálék lázas állapotban, várandósság idején és súlyvesztéssel járó állapotokban.

Főzzük, vagy nyersen együk?

Ha alvászavar vagy depresszió esetén szeretnénk a banánt fogyasztani nyugtató hatása miatt, akkor kizárólag nyersen együk, mert a főzés hatására a benne található B6-vitamin mennyiség egy része lebomlik.

Ha az a célunk, hogy nagy mennyiségű pektint vigyünk a szervezetünkbe például székrekedés, vagy emésztőszervi problémák esetén, akkor főzve vagy sütve fogyasszuk.

Végül egy ínycsiklandó recept:

Mézes sült banán

  • 2 banán
  • 2 evőkanál méz
  • 1 evőkanál olaj
  • citromlé

A banánokat hámozd meg és vágd 4 felé. Serpenyőben forrósítsd fel az olajat a mézzel és csöppents bele néhány csepp citromot. Süsd meg benne a banánokat, és már tálalhatod is a finom csemegét.